Jumaat, Jun 19, 2009

Motor Pancit lagi

wargh!!!Tekanan kiki dibuatnya...motor kiki pancit lagi kat pejabat...nasib baik kawan kiki tak balik lagi..kiki pinjam hp dia untuk call H...

"H...,kat mana? dah balik ke?

"belum lagi kak...nape kak?

"motor akak pancit lagi la H"

"ye ke...akak call la abg R..akak ada no dia kan"

"lor...kena call dia ke..ermm..oklah..akak tak sure simpan lagi ke tak..kalau tak ade..akak sms k"

Adoiii!! kena juga call mamat tu...dalam keterpaksaan kena juga call minta bantuan...

"Hello, R...kat mana?"

"kat atas la...tengah main ping pong"

"awak..tolong saya leh...motor saya pancit la...eja nie.."

"ouh awak...ok jap lagi saya call balik no nie...saya nak main ping pong jap"

"no nie..bukan no saya..call no saya je...la..tak kan saya tunggu abis main ping pong pula...sekarang la...saya nak balik cepat lah.."

eee...geram betul kiki....ada ke patut nak tunggu dia abis main ping pong baru nak turun...dah la kita nak balik cepat..dia nak lengah-lengah pula...

selang beberapa minit kemudian dia call semula..

"awak kat mana?"

"kat bawah la..tempat biasa saya park motor..."

"awak bawa motor tu ke tempat hari tu yang saya repair motor tu"

"ok.."

Erm...kalau diberi pilihan...kiki lebih suka repair kat bengkel dari kena berhubung mamat tu untuk repair...tapi....terpaksa.....TAK SUKA ! TAK SUKA! TAK SUKA!....

Sepanjang dia repair motor tu...dia asyik cari pasal je...asyik nak memerli je..

"awak nie tahu bawa motor je...tapi pasal motor awak tak tahu..bla..bla.bla..bla..bla"

sabar je la ...tangan dengan mulut sekali berjalan buat kerja...rasa nak je kiki pergi dari situ..biar dia repair seorang diri...tapi....tak baik pula buat macam tu...jadi terpaksa la menyabarkan diri je...Sebenarnya dia tak berapa reti nak tukar tayar motor kiki tu...katanya rumit sikit...tu yang lama juga nak tunggu dia siapkan kerja tu...Apa pun Terima kasih lah sudi membantu...

Semasa menunggu dia tukar tayar tu...kakak kiki call tanya kenapa lambat balik... ayah tanya sebab risau motor pancit lagi...memang tepat sangkaan ayah kiki...memang pancit pun...ayah kiki musykil kenapa motor kiki asyik pancit...takut ada orang khianat je...huhuhu....erm...sebenarnya kiki tak terfikir pula..tapi bila ayah kiki cakap macam tu...baru kiki terfikir...huhuhuhu...fikir positif..positif..tak pe..tak pe..kita tengok sebulan dua ni..pancit lagi ke tak....

1 ulasan:

fiezabaiduri berkata...

mujur ada yg sudi membantu :p

pernah gak bai merasa menolak motor cari bengkel sbb tayar pancit.
jenuh la menolak.huhu